Hoe verminder je cellulite?

Cellulite, iedere vrouw kent dit. Of je nou slank bent of volslank,bijna iedereen heeft last van cellulite, ook wel de sinaasappelhuid genoemd.

Hoe verminder je nou cellulite?

Nu zullen jullie denken, wéér een artikel over  hoe je cellulite verminderd.  Ja, dat klopt, maar je moet jezelf ook afvragen, hebben die andere methodes geholpen? Zo ja, houdt je dat ook vol? Zo nee lees dan verder en wie weet helpt deze methode wél bij jou.

Wat is cellulite?

Met cellulite wordt de sinaasappelhuid bedoeld. De huid heeft een bobbelige structuur, dat kan is verschillende stadia’s zijn, van weinig tot zeer erge cellulite.

Het probleem van cellulite zit in het onderhuidsbindweefsel, ofterwijl in de vetlaag.

Vaak door slechte doorbloeding, hormonen, weinig  beweging , of erfelijke factoren, wordt cellulite veroorzaakt.

Cellulite is dan ook een moeilijk ‘probleem’ wat je lastig vanaf komt.

Al van alles geprobeerd?

Heb jij al van alles geprobeerd maar zie je weinig tot geen resultaat? Wij hebben een 30 dagen challange voor je. 

Nee, hierbij hoef je geen extreme diëten te volgen, of hard te gaan sporten, nee, dit kan jou dagelijkse leeftsijl gaan worden!

Hoe werkt het 30 dagen plan?

Het is relatief eenvoudig:

1.

 En die hoor je overal drink minstens 2 liter (bron)water op een dag! Dit helpt om afval stoffen uit je lichaam te verwijderen. Daarbij is het goed voor je vochthuishouding van je lichaam. Tip: voeg aan je (bron) water specific slim toe van Forté Pharma. Dit helpt je om beter en meer water te drinken én het draagt ook nog een bij aan betere afvoer van afval stoffen, heeft een lekkere frambozen smaak en helpt vetkussentjes  en celullite op je benen te verminderen.  Gebruik dit product dan ook tijden je 30 dagen challange! Vergeet ook niet om veel groene thee te drinken. 

Vermijd koffie zoveel mogelijk. Ben je een echte koffieleut? Drink dan max 3 kopjes per dag. Gebruik hierin dan ook geen melk, en het liefst een zoetje/stevia. Geen cappuccino’s of late’s.

Laat de alcohol staan! Dus ook de wijntjes!

 2 . Let op je voeding. Nu zul je denken, ja hoor toch een dieet.  Dit heb je mis. Wil je echt resultaat boeken tijdens de 30 dagen dan zul je toch op moeten letten.

De belangrijkste dingen waar je op moet letten is: vermijd zoveel mogelijk suikers! Dus alle snelle suikers zoals, snoep, koek en andere zogenaamde ‘gezonde’ koekjes als tussendoortje.  (bijv liga, snelle jelle, enz)

Eet maximaal 1 keer per week pasta’s , rijst en andere koolhydraat rijke producten. Met pasta’s dus gekookt afwegen max 100 gram.  Dus ook max 1 keer per week aardappels en dan zijn 3 aardappels per maaltijd de max.

Eet je graag brood? Kies dan voor koolhydraat arm brood, dit scheelt aanzienlijk in de koolhydraten die je dan binnen krijgt.  Kies je beleg ook bewust: smeerkaas 30+, schouder ham, gebraden kipfilet, rauwe ham, rosbief, kalkoenfilet,  philadelphia light, huttenkase en Damhert Jam. 

Ontbijt bijvoorbeeld met 3 el ontbijtgranen  ( zonder toegevoegde suikers ) in magere kwark 

Probeer ook zoveel mogelijk groenten bij je lunch en dinner te eten.  Liefst 100 gram lunch en 100 gram dinner. Bijvoorbeeld: Andijvie, Asperges, Bleekselderij, Bloemkool,Boerenkool, Broccoli,Champignons, Chinese kool,Courgette,Groene kool, Ijsbergsla, Komkommer, Paksoi, Raapstelen, Rabarber, Radijs ,Sla, Snijbonen, Spinazie, Spitskool, Tuinkers, Venkel, waterkers,Witlof en Zuurkool.

Met mate  (75 gram per dag): Aubergine, Kousenband, Paprika Groen, Prei, Rodekool, Snijbiet, Spruitjes, Tauge, Tomaat (geen cerry tomaten) , Veldsla en Witte kool.

Gebruik veel (verse)kruiden met koken.

Houd je van vis? Kies het liefst voor deze soorten (max 150 gram bij jedinner): Inktvis, alle soorten witvis, verse tonijn of in water, kreeft, langoustines, krab (geen surimi), garnalen, scampi’s, oesters, qoquiles, mosselen. 

De vette vissoorten zoals zalm, haring, forel, paling en makreel max 1 per week.

Tips voor vleessoorten die je dan het beste kunt kiezen: Alle soorten kip zonder vel, kalkoenfilet, wild, varkensfilet, varkensfricandeau, hamlap, verkenshaas, magere runderlap, biefstuk, rundertartaar, steak, kalfsfrricandeau, lever.

3.Tussendoortjes

Het is natuurlijk moeilijk als je gewent bent veel tussendoortjes te nemen. Wij zetten op een rijtje welke tussendoortjes je het beste kunt nemen.

Reep van Herballife (verkrijgbaar in verschillende smaken), 3 grote eetlepels magere kwark 0% vet met 5 aarbeien/ of halve banaan , appeltje, kiwi, 6 frambozen, 1 peer, 1 perzik, 2 manderijnen of 1 sinaasappel,  2 knackerbrod  (bruin) crackers van bolletje met mager beleg of Damhert jam, klein handje nootjes of 2 a 3 volkoren Zweedse cracker. Tip: eet je graag iets zoets tijdens het tv kijken? Maak een avond van te voren een ijsje met Cristal Clear 0 kcal, dan heb je toch iets lekkers om te eten. 

4. Massage

Omdat bij de sinaasappelhuid de doorbloeding verstoort is, is het belangrijk om deze weer op gang te krijgen. Hierdoor worden de afval stoffen beter afgevoerd, krijg je een gladdere en egalere huid en wordt je huid oppervlak uiteindelijk strakker. 

Nee, hiervoor hoef je niet naar de schoonheidsspecialist, mag wel natuurlijk, voor een bindweefselmassage, maar hoeft niet.

Dit kun je gemakkelijk zelf doen. Kost dit veel tijd? Nee, want dit doe je meteen als je onder de douche staat. 

Heel eenvoudig met scrub/massage handschoenen, scrubborstel (harde haren) of massageborstel. (verkrijgbaar bij bodyshops, de tuinen)

Hiermee ga je van boven naar beneden met ronddraaiende bewegingen masseren en dat mag best ruw, je wilt tenslotte de doorbloeding goed stimuleren! Per been ongeveer 2 minuutjes. Liefst doe je dit ‘s ochtends én ‘s avonds. Dit kan ook  ‘droog’ op de huid en hoeft niet per se tijden het douchen maar maakt het wel makkelijk.

Dit doe je iedere dag , 30 dagen lang. 

 

4. Verzorging

Voor de sinaasappelhuid geldt smeren, smeren en nog eens smeren! Na het masseren en scrubben is het belangrijk om de huid goed te hydrateren.

Breng 1x per dag bodylotion aan en 1 x per dag een anti cellulite creme, deze maken je huid gladder. Masseer deze eventueel aan met de massage borstel. Breng bijvoorbeeld een week lang ‘s ochtends bodylotion aan en ‘s avonds anti cellulite creme. En de andere week anders om.

Maak er ook eens een pakking van: een nacht lang met afdekfolie je benen in wikkelen. Van te voren breng je flink wat anti cellulite creme/gel aan en daarna wikkel je je benen in met afdekfolie. Zo heb je een dubbele werking.

 

5. Beweging en sport

Wij zeggen niet dat je moet gaan sporten. Als je dat zou doen zou het effect bevorderen maar hoeft niet. Iedere dag een flinke wandeling van 30 minuten is ook goed. 

Het beste wat je 30 dagen lang kunt doen is voor het slapen gaan 30 minuten lunges en squats doen en daarna goed strechen, rekken en strekken. In je slaap werkt dit dan namelijk door. Liever iedere dag 30 minuten dat je het volhoudt van 1 keer per week jezelf helemaal kapot trainen.

30 min per dag is effectiever!

Als je een stepper hebt kun je die natuurlijk ook goed gebruiken voor extra oefening.

 

Als je 30 dagen lang iedere dag je benen masseert, voldoende water met specific slim drinkt, let op de suikers, en iedere dag 30 minuten lunges en squats doet, zul je gegarandeerd resultaat zien. 

Ook merk je dat dit nu een gewoonte is geworden en gaat dit automatisch. Zo heb je hier altijd plezier van en het belangrijkste: JE CELLULITE EEN STUK MINDER!

 

 

 

 

There are no comments yet, but you can be the first



Leave a Reply



Copyright 2018 Beauty Studio Pure